Ondertussen bij Artica...

We zijn altijd lekker druk met mooie dingen maken. Daar laten we je graag van meesnoepen. Vandaar deze snackable updates. Ook lekker. De echte fans weten ons op Facebook en Instagram te vinden. Wil je meer dan ons alleen bijbenen? Duik dan in ons portfolio.

 

  • Door Henk Velthuis, algemeen directeur

    Artica is een van de oudste en grootste bureaus in Twente. Maarja, wat doen oud en groot ertoe kun je je afvragen. ‘Groot worden’ is ook nooit de ambitie geweest. Eigenlijk is er maar één doel dat telt: de creatieve kwaliteit op hoog niveau houden. 

  • Door Thomas van Tilburg, VR-specialist

    Een van de beste lessen die ik heb geleerd is dat je niet teveel moet nadenken en gewoon lijpe shit moet maken. En dat is wat ik op dit moment doe bij Artica. We make shit happen. Ik mag VR inzetten om Artica én mezelf te helpen groeien. Beter kan het niet toch?

  • Door Nieke Baake, studente Media, Informatie en Communicatie

    De Artica Battle is weer achter de rug. Dé challenge waarin studenten van de opleiding Media, Informatie en Communicatie (Saxion) onder begeleiding van ons werken aan opdrachten van échte klanten. Studente Nieke Baake (22 jaar) vertelt hoe zij de Artica Battle heeft beleefd. 

  • Door Martijn Dragt, hoofd werkplaats

    Er is waarschijnlijk geen functie bij Artica zo breed als die van mij. Als hoofd werkplaats ben ik het aanspreekpunt voor alles en iedereen in de werkplaats. Van elk onderdeel van elke beursstand die wij maken weet ik elk detail...

  • Door Iris Weijenborg, community manager

    Afgelopen week werd er om me heen verontrustend gereageerd op de update die Facebook gaat doorvoeren. Kort samengevat maakt Facebook persoonlijke interactie en waardevolle conversaties nog belangrijker. Updates van bedrijven en pagina’s worden juist ondergeschikt. Zorgwekkend? Wat mij betreft niet echt. 

  • Door Heleen Molendijk, communicatieadviseur 

    Je hebt van die projecten waar je eigenlijk alleen maar van kunt dromen. Een actueel thema, intensieve samenwerking, veel verantwoordelijkheid, co-creatie met de klant, diverse collega’s die meewerken en een langdurig traject. Het leuke is dat wij zo’n ideaal project hebben: Glasvezel buitenaf. Vanaf begin 2016 ben ik intensief betrokken bij dit project. 

  • Door Hans Snoeijink en Hilbert Seine

    Mega winkelformules, eindeloos veel kant-en-klaar maaltijden, schreeuwende advertenties én grote contrasten tussen arm en rijk. Hongkong heeft het allemaal. In deze smeltkroes van oost en west dompelden wij ons een week lang onder in de wereld van food en retail.

  • Door Kylie Leussink, junior copywriter

    Zo’n anderhalf jaar geleden zette ik letterlijk en figuurlijk mijn eerste stap binnen Artica. Met zweethandjes, knikkende knieën en een mager portfolio deed ik een gooi naar mijn allereerste stageplaats. Ik had geen idee hoe het er in een reclamebureau aan toeging.

  • Door Karlijn Kolthoff, art director

    Dagelijks kom je wel honderden mensen tegen. Als je over straat loopt, naar de sportschool gaat of naar je werk rijdt... Ieder mens heeft een eigen uitstraling en verhaal. De een uitgesproken, de ander ingetogen. Niet alle mensen vallen op en de meeste zul je je later niet meer herinneren. Bij merken is dat hetzelfde. 

  • Door David Wesselink, vormgever

    Een goede foto moet mensen raken. Maar wat iemand raakt, is natuurlijk heel persoonlijk. Daarom bestaat er niet per se een goed of fout als het gaat om foto’s. Alhoewel... laten we het erop houden dat er in de reclamewereld in ieder geval veel verbetering mogelijk is.