Offerman

 

OPDRACHT

Ontwikkel voor Offerman een nieuw merk voor vleeswaren, kaas en smeerbaar broodbeleg in portieverpakking. Creëer dit merk als onderscheidend, geloofwaardig én toonaangevend in haar branche: de foodservice markt. Werk het uit in een complete visuele identiteit: van merknaam tot logo.

WERKWIJZE

We kregen ruim baan om een nieuw merk neer te zetten. Daarom begonnen we bij de identiteit. Want lekker beleg maken is één, maar vanuit welke overtuiging? Offerman onderscheidt zich door haar benadering van duurzaamheid en ziet zichzelf als onderdeel van de circulaire economie. De wijze van produceren is net zo belangrijk als de producten.

De eigen verantwoordelijkheid - het tegengaan van verspilling én slim omgaan met voedsel en verpakkingen - vormde de basis. Zo ontstond de naam: FairBeleg. Vooruitstrevend en direct duidend. Die propositie en look-and-feel smeerden we uit over de rest van de huisstijl. In de verpakking bijvoorbeeld. En in de handelsintroductie tijdens de lancering van het nieuwe merk. Het lag er overal dik bovenop.

RESULTAAT

Een merk met een blik op de toekomst… dát is waar FairBeleg voor staat. Zowel door de achterliggende gedachte als de uitvoering – Offerman is zelfs bezig met verpakkingen van recyclebaar plastic - is ze een voorbeeld in haar branche. Dat maakt het merk sympathiek, eigen en vernieuwend. En natuurlijk: erg lekker!