WEBO - Uitvinders in de timmerindustrie

OPDRACHT

Creëer een passende positionering voor Webo en haar product/markt-combinaties. Webo moet in haar markt herkenbaar zijn, zich onderscheiden en houvast geven aan haar merk en activiteiten.

WERKWIJZE

Met een kernteam van WEBO en Artica startten we een uitvoerig positioneringstraject. Inclusief interviews en workshops. WEBO nam ons mee in haar branche en maakte ons wegwijs in de wereld van kozijnen, HSB-elementen en zo meer. Liet ons zien dat het stoffige imago van timmerfabrieken eigenlijk juist alle glans verdient. Wij openden andersom de deuren om tot een scherpe positionering te komen.

Gedurende het traject besloten we de product/markt-combinaties niet als separate merken te beschouwen maar ze als sterk totaalpakket van diensten neer te zetten. Het bood nieuwe perspectieven in de businessbenadering en bovenal: het stroomlijnde de communicatiestrategie. Achter al het harde werken van twee generaties bleek een prachtige why te zitten. Eentje die draait om het verbeteren van de leefomgeving. En hoe zich dat dan vertaalt? Onder andere in de pay off ‘uitvinders in de timmerindustrie’.

RESULTAAT

De nieuwe positionering is niet te missen. We breken met conventies en brengen letterlijk kleur in de branche. WEBO laat een nieuw licht schijnen in de wereld van de kozijnen, prefab en zo meer. Ze kan nu in één keer haar relevantie duidelijk maken. Elke dienst haakt bovendien vanuit de paraplugedachte perfect in op de wensen van de verschillende doelgroepen. En zelfs een nieuwe generatie ‘uitvinders’ is nu makkelijker aan te spreken om samen baanbrekende concepten neer te zetten in de timmerindustrie.