Ondertussen bij Artica...

We zijn altijd lekker druk met mooie dingen maken. Daar laten we je graag van meesnoepen. Vandaar deze snackable updates. Ook lekker. De echte fans weten ons op Facebook en Instagram te vinden. Wil je meer dan ons alleen bijbenen? Duik dan in ons portfolio.

 

  • Door Rick Wilbers, accountmanager

    Een paar jaar geleden schreef collega Hans een blog over onze twijfels over pitchen. Dat artikel bracht best wat teweeg in onze branche. We krijgen er nu zelfs nog regelmatig reacties op. Het pitchen is namelijk nog lang niet uit het reclamelandschap verdwenen. En ik denk ook niet dat dat zou moeten. Ik denk alleen dat het niet altijd de beste manier is om een bureau te selecteren. Vaak kun je beter kiezen voor een ‘date’. 

  • Door Hans Snoeijink, creatief directeur

    Jong talent is de toekomst. Zonder een volgende generatie creatievelingen kunnen we over een aantal jaren de tent wel sluiten. Daarom hechten we bij Artica veel waarde aan het aantrekken en opleiden van stagiaires. En dan bedoel ik niet stagiaires van het type koffie halen en printjes maken. Bij ons gaat het om volwaardige collega’s die ruimte en verantwoordelijkheid krijgen en werken aan échte opdrachten.

  • Door Brahma T. Ramsodit, copywriter/concepter

    Je kunt er niet meer omheen. In de wereld van marketing ‘ruikt’ iedereen het. Employer branding: daar is volgens sommigen het nieuwe goud te halen. Van EB-specialisten bij onze klanten tot aan bureaus die zich helemaal gespecialiseerd hebben in deze tak van marketing. Employer branding is booming. En dat is goed nieuws… toch?

  • Door Bo Soeteman, visual content creator

    Nog elke dag vind ik het tof dat ik mezelf visual content creator mag noemen. Dat ik non-stop bezig mag zijn met dát wat ik het leukste vind om te doen: verhalen vertellen via beeld. En daarmee ook nog mijn geld verdien! De ene dag sta ik varkens te fotograferen in de wei, de volgende keer ben ik druk met de styling van een borrelplank of het vastleggen van een technisch product. Super afwisselend dus. En vooral met een heel fijn team. Elke dag leer ik bij, van collega’s én van de opleiding die ik volg. Ik vertel je graag over mijn ervaringen bij Artica én het belang van sterke visuele content.

  • Hoe voer je je identiteit door in je bedrijfspand? Wilmink-Oosterveld laat zien hoe! Nadat wij in 2019/2020 een nieuwe identiteit voor het bouwbedrijf ontwikkelden, was het nu tijd voor een interieur-update. Een mooie samenwerking, waarin de klant zelf met het ontwerp uit de voeten kon. 

  • Ruim 40 jaar in het reclamevak. Kun je het je voorstellen? Hans Sweerts wel. In de loop der jaren maakte zijn tekenhaak plaats voor een iMac en de wrijfletters voor Adobe Font. Het vak veranderde, maar Hans bleef. Na zo’n lange carrière is het tijd voor pensioen, maar gelukkig laat hij ons nog niet helemaal los. Daarnaast is het tijd om terug te blikken op 40 mooie jaren!

  • Door Thomas Nijhof, digital marketeer

    Digitale marketing… je hebt er vast eens van gehoord. Het zijn alle online activiteiten die jouw bedrijf helpen zichtbaar te zijn, een product te verkopen of leads te genereren. En als je denkt dat het enkel en alleen is voor ‘grote jongens’ met een dikke portemonnee, dan heb je het mis. Ook voor kleinere bedrijven is digitale marketing een handige tool. Hoe je die inzet en hoe het je kan helpen? Ik vertel het je graag!

  • Eindelijk is zondagavond weer Bruinsavond! Bijna anderhalf jaar moest Dancing Bruins in Saasveld de deuren sluiten. Veel te lang natuurlijk en de Twentse jeugd stond te popelen om eindelijk weer eens goed uit te gaan. Afgelopen zondag was het weer zover. Wij vinden dit een mooie gelegenheid om eens terug te blikken op alle mooie content die we pre-corona voor Bruins ontwikkelden.

  • Door Rob Roelofs, projectmanager 

    Dat de coronatijd niet alleen maar ‘slechte’ dingen brengt, is bij Artica al langer duidelijk. We toverden de afgelopen tijd veel nieuwe ideeën, plannen en projecten uit onze hoge hoed. Denk aan de Kuierdeur, Badkamerlodge… en natuurlijk aan OfficeOutside! Die laatste is eigenlijk een beetje mijn kindje. Benieuwd naar de totstandkoming en realisatie van dit toffe tuinkantoor? Lees dan met me mee!

  • Ken jij Los Taqueros al? Dit merk maakt deel uit van moederbedrijf Signature Foods, ook bekend van bijvoorbeeld Heks’nkaas en Johma. Los Taqueros is bedenker en maker van warme hapjes met Mexicaanse swing. Feestelijke hapjes die je makkelijk in de oven kunt opwarmen.