Ondertussen bij Artica...

We zijn altijd lekker druk met mooie dingen maken. Daar laten we je graag van meesnoepen. Vandaar deze snackable updates. Ook lekker. De echte fans weten ons op Facebook en Instagram te vinden. Wil je meer dan ons alleen bijbenen? Duik dan in ons portfolio.

 

  • Door Bo Soeteman, visual content creator

    Nog elke dag vind ik het tof dat ik mezelf visual content creator mag noemen. Dat ik non-stop bezig mag zijn met dát wat ik het leukste vind om te doen: verhalen vertellen via beeld. En daarmee ook nog mijn geld verdien! De ene dag sta ik varkens te fotograferen in de wei, de volgende keer ben ik druk met de styling van een borrelplank of het vastleggen van een technisch product. Super afwisselend dus. En vooral met een heel fijn team. Elke dag leer ik bij, van collega’s én van de opleiding die ik volg. Ik vertel je graag over mijn ervaringen bij Artica én het belang van sterke visuele content.

  • Hoe voer je je identiteit door in je bedrijfspand? Wilmink-Oosterveld laat zien hoe! Nadat wij in 2019/2020 een nieuwe identiteit voor het bouwbedrijf ontwikkelden, was het nu tijd voor een interieur-update. Een mooie samenwerking, waarin de klant zelf met het ontwerp uit de voeten kon. 

  • Ruim 40 jaar in het reclamevak. Kun je het je voorstellen? Hans Sweerts wel. In de loop der jaren maakte zijn tekenhaak plaats voor een iMac en de wrijfletters voor Adobe Font. Het vak veranderde, maar Hans bleef. Na zo’n lange carrière is het tijd voor pensioen, maar gelukkig laat hij ons nog niet helemaal los. Daarnaast is het tijd om terug te blikken op 40 mooie jaren!

  • Door Thomas Nijhof, digital marketeer

    Digitale marketing… je hebt er vast eens van gehoord. Het zijn alle online activiteiten die jouw bedrijf helpen zichtbaar te zijn, een product te verkopen of leads te genereren. En als je denkt dat het enkel en alleen is voor ‘grote jongens’ met een dikke portemonnee, dan heb je het mis. Ook voor kleinere bedrijven is digitale marketing een handige tool. Hoe je die inzet en hoe het je kan helpen? Ik vertel het je graag!

  • Eindelijk is zondagavond weer Bruinsavond! Bijna anderhalf jaar moest Dancing Bruins in Saasveld de deuren sluiten. Veel te lang natuurlijk en de Twentse jeugd stond te popelen om eindelijk weer eens goed uit te gaan. Afgelopen zondag was het weer zover. Wij vinden dit een mooie gelegenheid om eens terug te blikken op alle mooie content die we pre-corona voor Bruins ontwikkelden.

  • Door Rob Roelofs, projectmanager 

    Dat de coronatijd niet alleen maar ‘slechte’ dingen brengt, is bij Artica al langer duidelijk. We toverden de afgelopen tijd veel nieuwe ideeën, plannen en projecten uit onze hoge hoed. Denk aan de Kuierdeur, Badkamerlodge… en natuurlijk aan OfficeOutside! Die laatste is eigenlijk een beetje mijn kindje. Benieuwd naar de totstandkoming en realisatie van dit toffe tuinkantoor? Lees dan met me mee!

  • Ken jij Los Taqueros al? Dit merk maakt deel uit van moederbedrijf Signature Foods, ook bekend van bijvoorbeeld Heks’nkaas en Johma. Los Taqueros is bedenker en maker van warme hapjes met Mexicaanse swing. Feestelijke hapjes die je makkelijk in de oven kunt opwarmen.

  • Diversiteit op de werkvloer doet ons goed. Maar daar hebben we elkaar voor nodig! Met de campagne Future of Twente zet Artica zich in voor meer vrouwelijk talent in het bedrijfsleven… en daarbuiten. Samen met onze partners willen we een springplank zijn voor vrouwelijk talent in de regio Twente door kansen te creëren op het gebied van opleiding, werk, sport en cultuur. Vandaag is Future of Twente officieel gelanceerd.

  • Door Henk Velthuis, algemeen directeur 

    Het is alweer een jaar geleden dat ik een blog schreef over de bijzondere tijd waarin we zaten. En nog steeds zitten. Ik sloot mijn verhaal af met een gevoel van trots: “Bij Artica zet iedereen zijn of haar schouders eronder en maken we samen het beste van de situatie. Het is onmeunig mooi dat we een team hebben dat er met z’n allen voor gaat.” Nu, een jaar later, kan ik dat alleen nog maar meer benadrukken. ...

  • Door Hilde Holland, projectmanager

    Je kent hem inmiddels vast wel. Die vraag van familie en vrienden over hoe ze bij jou op het werk de coronatijd door weten te komen. Het antwoord op deze vraag is voor mijn kringen extra interessant, omdat ik me begeef in een sector die volledig op z’n gat ligt: (internationale) standbouw. Uitspraken zoals “Voor jou zal er nu vast weinig te doen zijn” en “Het is zeker even afwachten tot alles weer normaal is, of niet?” komen dagelijks voorbij.