Horecava 2019

De Horecava is een beurs waar we bij Artica altijd erg naar uit kijken. En nee… niet alleen omdat we zo van eten houden. Vooral omdat het een grote beurs is in eigen land waar we elk jaar goed vertegenwoordigd zijn. Voor de Horecava hebben we dit jaar voor maar liefst zes klanten een beursconcept ontwikkeld en gebouwd. Van briefing tot concept en op- en afbouw: er gaat heel wat vooraf aan de start van zo’n beurs!

Hoewel de beurs in januari was, begonnen wij in het voorjaar van 2018 al met de voorbereidingen. Vaak is een beursstand namelijk meer dan alleen een stand bouwen. Met ENKCO doorliepen we een positioneringstraject met als klap op de vuurpijl een grote lancering op de Horecava. Samen werkten we nauw samen om ENKCO de uitstraling te geven van een toonaangevend merk met de beste gehaktbal van Nederland. Vanuit vele gesprekken, marktonderzoek en brainstormsessies creëerden we uiteindelijk een nieuwe uitstraling en pay-off. En die vertaalden we door in de fotografie, huisstijldragers, een nieuwe website, verpakkingen én een nieuwe beursstand! De Horecava was het startpunt van de 360 graden uitrol. En het leuke is… dat bleef niet onopgemerkt!

Ook NewForrest, met haar merk Buitenhuis, was er op tijd bij dit jaar met de aanvraag. Na de succesvolle beurs PLMA besloot dit bedrijf ook op de Horecava groots te willen uitpakken. Een opvallende moderne stand was het resultaat van deze uitgebreide ontwerp- en ontwikkelfase!

Bij sommige klanten begonnen we later in het jaar met de voorbereidingen. Bijvoorbeeld omdat we al eerder een stand hebben gebouwd voor de Horecava waarvan de basis nog goed is, maar waarbij we alleen meer focus willen op een bepaald product (bijvoorbeeld Boboli). Of omdat de nieuwe stand vrij compact en hands-on is (Thuisbezorgd.nl).

Al met al vinden wij het tof dat al onze disciplines op een beurs zoals de Horecava samenkomen. Van creatie en concept tot 3D-design, fotografie en productie. Doordat we alles in huis hebben, kunnen we klanten van A tot Z bedienen met een beursconcept. En met de communicatie rondom de beurs, zoals een activatie of beurscampagne. Zo liggen alle ingrediënten voor een geslaagde beurs klaar!