Twan bedankt

Door Brahma T. Ramsodit, Copywriter / Concepter

Wij buigen ons met creativiteit over positioneringen. Maar uitleggen wat positionering – en dan vooral góed positioneren – nou is, is weleens lastig. 

Dit item van afgelopen maandag in De Wereld Draait Door over RTL Late Night is wat mij betreft een prachtige duiding van waar positioneren nou om gaat. Kiezen. En hoe níet kiezen ruis oplevert en leidt tot verlies. Tegelijkertijd geeft het haarfijn aan hoe belangrijk het is om te doen wat bij je past. Identiteit dus. Ken uzelve.

Onderstaande video is onwijs de moeite waard om te checken. Helemaal met de bril op van 'positioneren'.

Overigens zit er ook een juweeltje in van een inzicht gebaseerd op theorie. Op het eind sluit Ali B af met een klapper van een gedachte.

'Ik heb gelezen in een boek over nieuwsgierigheid. Uiteindelijk wil je de kijker boeien. Er is een hele simpele formule: je moet tussen herkenning en verrassing in gaat zitten. Als het alleen maar herkenning is wordt het voorspelbaar. Als het alleen maar verrassend is dan vervreemdt het. Dus je moet er tussenin gaan zitten. Twan Huys is een duidelijk voorbeeld van iemand die op een gegeven moment zo ver van zichzelf is afgegaan dat het raar werd.'

Zijn inzicht in de case vind ik geniaal, zijn voorstel voor het nieuwe RTL Late Night vind ik dan weer wat minder (sorry Ali). Do you agree? Hoe dan ook… #gaathetzien!