Banketfabriek Jac. Vegter


OPDRACHT

Vegter’s nieuwjaarsrolletjes, wie kent ze niet in Noord- en Oost-Nederland? Vijf generaties na de oprichting in 1874 zijn de rolletjes van Banketfabriek Jac. Vegter onverminderd populair. Wel is er de afgelopen tijd organisatorisch het een en ander veranderd. Zo ging de banketfabriek begin 2018 failliet en maakte het daarna een doorstart. Het Groningse bedrijf werd overgenomen door onder andere het Enschedese Hollandia Authentic (bekend van Hollandia Matzes). Maar nu kwam de vraag: in hoeverre was deze doorstart bekend bij de consument? En daarmee volgde onze opdracht. Laat zien dat het bedrijf na haar doorstart nog altijd die ‘oude vertrouwde’ Vegter is!

WERKWIJZE

Zichtbaarheid, dat was het belangrijkste doel van de campagne die we samen met Vegter eind 2018 voerden. Dit namen we heel letterlijk. We zetten een oude Volkswagenbus in en toverden die om tot een ware Vegter’s bus, inclusief promoteam. Gewapend met een traditioneel persbericht en natuurlijk dozen Vegter’s rolletjes gingen we langs bij lokale media, zoals RTV Noord en Tubantia. Daarnaast rolden we letterlijk naar de consument toe, met een tour langs 31 locaties in Noord- en Oost-Nederland. Natuurlijk niet alleen om Vegter te laten zien, maar ook om de rolletjes uit te delen. Online deden we hierover uitgebreid verslag via Facebook.

resultaat

Overal bereikten we ons doel: zichtbaarheid. We lieten offline en online naadloos in elkaar overlopen, waardoor 1 + 1 = 3. Vegter kreeg veel free publicity in lokale én landelijke media (waaronder de voorpagina op de Tubantia #hoppa). En de bus trok massale aandacht. Met een minimaal budget haalden we in vier weken tijd een bereik van 275.000 weergaven op Facebook. De Facebookpagina groeide enorm en kreeg in totaal bijna duizenden likes op de posts. Om nog maar te zwijgen over de vele vragen die we op Facebook kregen. ‘Komen jullie ook in Amsterdam? Waar zijn jullie te koop in Utrecht? Hoe laat zijn jullie in Hengelo?’

Kortom: de buzz rondom onze bus was groot en de campagne smaakt naar meer. Momenteel zijn we volop bezig met het redesign van Vegter’s verpakkingen. En alvast met de invulling van de campagne voor dit najaar. Want dit is pas het begin van het ‘nieuwe’ Vegter. Wij kijken nu al uit naar de campagne voor dit najaar. Gelukkig hebben we ‘ter inspiratie’ nog een voorraadje rolletjes liggen om lekker dicht bij het merk te blijven. ;)