Bite away®

 

Opdracht

Bite away® is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten. Het is een apparaatje met warmteplaatje dat je op de gestoken plek houdt. In Duitsland en andere Europese landen een groot succes… nu in Nederland nog! Maar hoe bereid je je als Duits bedrijf voor op een lancering op de Nederlandse markt? Het bedrijf klopte bij ons aan en gaf ons een mooie opdracht: maak bite away® klaar voor de Nederlandse markt, creëer zoveel mogelijk awareness voor het product én zorg voor uitbreiding van de verkoopkanalen!

Werkwijze

Awareness en zichtbaarheid dus. Dat zijn de belangrijkste doelen voor het eerste jaar. En dat vraagt om opvallende beelden en een pakkende boodschap! Het idee werd geboren om extreme opluchting op een bijna orgastische manier weer te geven, in combinatie met de allesomvattende pay-off ‘scheelt een bult’. In een relatief korte periode staken we de campagne in van A tot Z. Een fotoshoot en filmdag om de campagnebeelden te schieten, veel designwerk en vele calls met onze Duitse vrienden volgden. Binnen enkele maanden hadden we alles staan en zo konden we begin juni live! 

Resultaat

We kunnen wel stellen dat we een enorm succesvolle introductie hebben gehad van bite away® in Nederland. De landingspagina werd goed bezocht, we haalden een bereik van ruim 1,2 miljoen via Facebook en Instagram en 1,1 miljoen via Google Ads. Maar ook offline hadden we enorme zichtbaarheid! Bijvoorbeeld met een billboardingcampagne op SBS, SBS 9, NET 5 en Veronica waar het bereik ruim 5 miljoen was. Daarnaast adverteerden we in een aantal vrouwenmagazines én was bite away® te zien op digitale billboards langs vele snelwegen in ons land. En misschien nog wel het belangrijkste: al deze zichtbaarheid zorgde voor een goede verkoop in het eerste jaar. In de zomer van 2019 kon je niet meer om dit apparaatje heen dus.