Bite away®

 

Opdracht

Bite away® is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten. Het is een apparaatje met warmteplaatje dat je op de gestoken plek houdt. In Duitsland en andere Europese landen een groot succes… nu in Nederland nog! Maar hoe bereid je je als Duits bedrijf voor op een lancering op de Nederlandse markt? Het bedrijf klopte bij ons aan en gaf ons een mooie opdracht: maak bite away® klaar voor de Nederlandse markt, creëer zoveel mogelijk awareness voor het product én zorg voor uitbreiding van de verkoopkanalen!

Werkwijze

Awareness en zichtbaarheid dus. Dat zijn de belangrijkste doelen voor het eerste jaar. En dat vraagt om opvallende beelden en een pakkende boodschap! Het idee werd geboren om extreme opluchting op een bijna orgastische manier weer te geven, in combinatie met de allesomvattende pay-off ‘scheelt een bult’. In een relatief korte periode staken we de campagne in van A tot Z. Een fotoshoot en filmdag om de campagnebeelden te schieten, veel designwerk en vele calls met onze Duitse vrienden volgden. Binnen enkele maanden hadden we alles staan en zo konden we begin juni live! 

Resultaat

Op dit moment zitten we middenin de campagne. De landingspagina wordt goed bezocht, het aantal volgers en bereik op Facebook en Instagram groeien in rap tempo, we ownen de hashtags #scheelteenbult en #directvanjejeukaf en bereiken de doelgroep massaal via Google Ads. Maar ook offline zijn we goed zichtbaar! Zo is de billboardingcampagne op SBS, SBS 9, NET 5 en Veronica in volle gang. Daarnaast adverteren we in een aantal vrouwenmagazines én is bite away® binnenkort te zien op digitale billboards langs vele snelwegen in ons land. Je kunt niet meer om dit apparaatje heen dus… en dat scheelt een bult!