Dancing Bruins

 

OPDRACHT

Dancing Bruins bestaat al sinds de jaren 60 en is voor veel Twentse jongeren een begrip. Jong, oud, boer, hipster, stads: bij Bruins lopen ze allemaal door elkaar. Eén ding hebben ze gemeen. Wie op zondagavond naar Bruins gaat, heeft iets rebels. 

Nadat we in 2016 gezamenlijk een positioneringstraject doorliepen, was het tijd om te knallen. We wilden meer bekendheid en interactie met de doelgroep: 16 t/m 22-jarigen die in de omgeving van Saasveld wonen. En waar zit die doelgroep? Juist, op social media! We namen het volledige socialmediabeheer op ons. Belangrijk was om online het zondagavondgevoel zo lang mogelijk vast te houden en bezoekers op te warmen voor een nieuwe feestavond. Alles draait om FOMO: the fear of missing out. 

WERKWIJZE

Sinds eind 2017 houden wij ons dagelijks bezig met het community management van Dancing Bruins. Elke week vullen we Facebook en Instagram met content in de vorm van gekke acties, toffe evenementen, fijne partypics en opvallende uitspraken. De content die we plaatsen is herkenbaar, grappig en rebels. In alles zoeken we het randje op… of gaan we er net over. Altijd in nauw contact met Dancing Bruins. In de Artica-Bruins appgroep, tijdens onze wekelijkse belafspraak en tijdens periodieke brainstormsessies. 

En we doen meer! Naast de contentcreatie voor de dancing houden we ons jaarlijks bezig met de online branding van het Dak d’r af festival. En we denken voortdurend mee over de ontwikkeling en vermarkting van nieuwe concepten. Van Club 25+ tot de Schuiffuif. En wat te denken van de Bruins Kersttrui? 

RESULTAAT

We gingen - en gaan nog steeds - als een malle! Met name op Instagram verbreken we record na record en weten we de doelgroep optimaal aan ons te binden. In een jaar tijd steeg op dit platform:

  •  de community met 62%

  • het gemiddeld aantal likes per post met 357%

  • het totaalaantal postlikes van 25.000 naar 112.000

  • het totaalaantal comments van 834 naar 11.800

Soms gaan we zelfs viral! Onze 1 aprilgrap had een bereik van 180.000 en werd opgepikt door het AD​, DutchCowboys​, The Best Social Media en Radio 538. 

Da’s nie niks! En nog steeds groeit het aantal volgers en likes elke maand. En dus blijven we verrassen, verbazen en verbeteren. Niet van dat benauwde! #geengelulgewoongaan