Grolsch

 

Opdracht

Ontwikkel een communicatieconcept voor de employer branding van Grolsch. Laat zien waar ze voor staat: ECHT. KARAKTER. 

Zet Grolsch aansprekend neer vanuit haar huidige identiteit. Denk na over een bijbehorende tone-of-voice en uitstraling die Grolsch kan gebruiken voor het werven én vertegenwoordigen van haar medewerkers. Stel daarin de huidige medewerkers centraal. 



 

Werkwijze

Grolsch draait om écht karakter. Daarom gingen we de strijd aan tegen ‘nep’ door medewerkers te laten zien, gewoon zoals ze zijn. In de puurste vorm. 


In fotografie vertaalden we dit door naar extreme en onbewerkte close-ups van de verschillende collega's. Want je ontdekt de aard van mensen het beste door ze recht in de ogen te kijken en ze goed te bestuderen. Zo gaven we de Grolsch-medewerkers niet alleen een gezicht… we lieten ook écht hun karakter spreken. Tegelijkertijd brachten we de kernwaarden van het bedrijf naar voren. 


In video toonden we de zuivere echtheid door de collega's zélf de beelden te laten maken. Met een bodycam en een pocketcamera. En niet alleen tijdens werktijd, maar juist ook daarbuiten! We bleven heel dicht bij de medewerkers en legden de spontaniteit vast. 


 

Resultaat

Van moodfilm tot websiteheader. En van social media templates tot promotiemateriaal voor open dagen van scholen. Eén sterke boodschap lieten we in allerlei verschillende uitingen terugkomen. Eigenzinnig, trots, authentiek, vol karakter en vakkundig… het valt allemaal onder echtheid op z'n Grolsch. Dát is onze leidende factor geweest om karakter van Grolsch te tonen. Maar net zo goed is het echtheid waarmee je nieuwe collega's aantrekt die perfect in je plaatje passen. What you see is what you get.