Het Johannink

OPDRACHT

Vanaf 1930 is Johannink al een begrip in Ootmarsum. Eerst als ijzerwarenwinkel, later meer als warenhuis en tegelijkertijd als woonhuis. Vanaf 2021 wordt de locatie nieuw leven ingeblazen. Het familiepand krijgt een update en gaat verder als twee winkels, een pop-up store en een aantal woonstudio’s. Nieuwe eigenaren Hanneke Velthuis en Ria Nijmeijer willen met dit plan bijdragen aan de duurzaamheid en de leefbaarheid van Ootmarsum. En bij een nieuw plan hoort een nieuw gezicht! Hanneke en Ria zochten, samen met Artica, naar een visuele en tekstuele uitwerking van de paraplu om het concept te verduidelijken en goed op de kaart te zetten.

WERKWIJZE

De winkels, pop-up store en appartementen vormen samen Het Johannink. Stuk voor stuk delen zij het gedachtegoed om de leefbaarheid van Ootmarsum te stimuleren. En door ieders krachten te bundelen, wordt die boodschap nog krachtiger. In ons concept legden we daarom de volledige focus op delen. Want… delen is vermenigvuldigen!

We werkten dit concept uit in een merkverhaal, logo en visuele stijl. In alles vormt leefbaarheid de rode draad. En de tagline ‘Wonen. Winkelen. Ondernemen.’ geeft duiding aan wat Het Johannink precies is.

De basis stond. Dit vormde het uitgangspunt voor hoe het pand van Het Johannink eruit kwam te zien. Na heel wat meet- en paswerk konden onze 3D-ontwerpers aan de slag met een interieurplan voor de winkels, pop-up store én woonstudio’s. Al snel bleek; het werd een grondige verbouwing!

Na het bouwen van het merk, kon nu dus ook écht het bouwen van Het Johannink beginnen. Collega Stijn ontpopte zich tot een ware bouwvakker en werkte maandenlang - met een heleboel andere collega’s en partijen - aan het pand aan de Dwarsstraat. Alles werd volledig gestript en bijna volledig opnieuw opgebouwd.

Terwijl er in Het Johannink met man en macht gewerkt werd, konden we op kantoor ook beginnen aan de online uitstraling van Het Johannink. Op de website is er ruimte voor unieke verhalen. En die dragen we dan ook weer uit op Facebook en LinkedIn! Zoals altijd vormt een gedegen strategie de basis van alle contentcreatie. We brachten de doelgroepen in kaart, ontwikkelden unieke rubrieken en maakten verschillende templates. Al in de aanloop naar de opening startten we met onze teasing content. Men werd nieuwsgierig!

RESULTAAT

Op 6 september was het dan eindelijk zo ver: de opening van Het Johannink! De voormalige Johannink-bezoeker herkent het pand niet meer terug. De winkels zijn ruim opgezet, met veel lichtinval en glas. Elke ruimte heeft een eigen stijl, maar toch vormen ze samen een mooi geheel. In de appartementen delen de bewoners ook… in woongeluk.

Op social media nemen we de volgers mee in alles wat er reilt en zeilt aan de Dwarsstraat. En binnenkort wordt de website nog meer eigen door passende foto’s. Het concept ‘delen is vermenigvuldigen’ wordt in alles breed uitgedragen. En één ding is zeker: Het Johannink is een aanwinst voor Ootmarsum!