Wafelspecialist Vegter BV


OPDRACHT

In 2018 hielden we al een succesvolle campagne waarin we lieten zien dat Wafelspecialist Vegter B.V. na de doorstart nog altijd de oude vertrouwde Vegter is. Afgelopen jaar was de opdracht om een stap te verder gaan. Vegter zocht een campagne om de nieuwjaarsrolletjes de komende jaren weer eigentijds te maken… en daarmee begonnen we eind 2019.

 

WERKWIJZE

Wij vonden het belangrijk om het merk te vitaliseren. Daarom besloten we om ons te focussen op de jongere doelgroep in de thuismarkt. Onder die doelgroep was de naamsbekendheid wel hoog, maar kon de betrokkenheid bij het merk beter.

Met de campagne ‘Hoe vul jij jouw rolletje?’ wilden wij de traditie jonger en relevanter maken. De campagne draaide om het vinden van de beste, lekkerste, meest verrassende vulling van een Vegter’s rolletje. Gevuld met slagroom kennen we ‘m allemaal… maar er is nog zoveel meer mogelijk. Dat lieten we zien vanuit Vegter met foto’s en video’s. Maar dat wilden we consumenten vooral zelf laten uitvinden! Natuurlijk speelden onze eigen social media daarin een belangrijke rol, net als influencers en foodies. Maar ook het Vegter’s busje, waarmee we een tour maakten langs drukbezochte plekken in Noord-oost Nederland. Bij het busje konden consumenten al verrassende smaakcombinaties proeven.

resultaat

In de campagne legden we een optimale verbinding tussen online en offline en creëerden we een grote betrokkenheid bij het merk. In zo’n zes weken tijd behaalden we een totaalbereik van een paar miljoen op onze eigen social media kanalen, waarbij we vooral op Instagram ook de jongere doelgroepen aan ons wisten te binden. En dankzij influencers zoals OhMyFoodness, Cynthia en Wilvantien kwamen daar nog zo’n half miljoen relevante weergaven bij. Consumenten gingen volop aan de slag met nieuwe vullingen… en deelden die via hun eigen social media kanalen. Van Zwitserse room tot zalmmousse en vegan chocopasta: er kwamen veel creatieve suggesties voorbij! De consument met de beste vulling hebben we beloond met een toffe prijs: een culinaire reis naar Parijs.