WEBO - Uitvinders in de timmerindustrie

OPDRACHT

Creëer een concept en herpositioneer WEBO en haar product/markt-combinaties. WEBO moet in haar markt herkenbaar zijn en zich onderscheiden. In alle communicatie moet WEBO’s merk en activiteiten houvast bieden. Voor zichzelf en voor haar doelgroepen.

WERKWIJZE

Met een kernteam van WEBO en Artica startten we een uitvoerig positioneringstraject. Inclusief interviews en workshops. WEBO nam ons mee in haar branche en maakte ons wegwijs in de wereld van kozijnen, HSB-elementen, steigerloos bouwen en zo meer. Liet ons zien dat het stoffige imago van timmerfabrieken eigenlijk juist alle glans verdient. Wij openden andersom de deuren om tot een scherpe positionering te komen die WEBO écht onderscheidend in de markt zette, als je kijkt naar hoe concurrenten zich bewegen.

Gedurende het traject besloten we de product/markt-combinaties niet als separate merken te beschouwen maar ze als sterk totaalpakket van diensten neer te zetten. Dat was op dat moment de sterkste zet gezien de toen geldende marktontwikkelingen. Het bood nieuwe perspectieven in de businessbenadering en bovenal: het stroomlijnde de communicatiestrategie. Achter al het harde werken van twee generaties bleek een prachtige why te zitten. Eentje die draait om het verbeteren van de leefomgeving. En hoe zich dat dan vertaalt? Onder andere in de pay off ‘uitvinders in de timmerindustrie’.

RESULTAAT

De nieuwe positionering is niet te missen. We breken met conventies en brengen letterlijk kleur in de branche. WEBO laat een nieuw licht schijnen in de wereld van de kozijnen, prefab en zo meer. Ze kan nu in één keer haar relevantie duidelijk maken. Ook nu we flink wat jaren verder zijn, doet het nog zijn werk. Van de klant krijgen we nog steeds positieve verhalen mee over hoe de herpositionering hun nog steeds van dienst is. Elke dienst haakt bovendien vanuit de paraplugedachte perfect in op de wensen van de verschillende doelgroepen. En waar WEBO’s goede eigenschappen voorheen nog wel wat toelichting behoeften, zijn ze nu helderder dan ooit. Kleurrijke illustraties zorgen voor toelichting en een heldere manier van werken. Met WEBO’s duurzame materialen en producten draagt ze bij aan de klimaatdoelstellingen van 2050. En jij als klant dus ook!